چرا زنان نمی‌دانند مردان چه می‌خواهند

woman_mirror-Credit-Alliance-via-Shutterstock

در یکی از اولین تحقیقات ( ۱۹۸۵)، معلوم شد زنان فکر می کردند مردان، ترجیح شان زنان ظریف و لاغر است و درست برعکس آنها، مردان شرکت کننده در آن تحقیق، معتقد بودند که زنان از مردان درشت هیکل، بیشتر خوش شان می آید. سه سال بعد یک تحقیق دیگر با این جمعبندی منتشر شد که دو نسل مادران و دختران به طور مشابه فکر می کردند ظریف و لاغر بودن آن چیزی است که مردان به دنبالش هستند.

روانشناس و نویسنده کتاب « The Evolution of Desire» آقای David Buss در این باره می گوید: « تبلیغات همه جانبه ایی شکل گرفته است مبنی بر اینکه به زنان مدلِ لاغرتر را نشان دهند و این روزها با تکنیک فوتو شاپ حتی زنان مدل را لاغرتر از آنکه هستند جلوه می دهند تا بر توهمات موجود در این زمینه بیفزایند »

اتفاق فوق بیشتر خودنمایی می کند وقتی که بدانیم زنان در طول تاریخ اطلاع چندانی از وضعیت زنان دیگر نداشتند و همه تجربه آنها محدود به زنهای محیط زندگی شان بوده است. ولی وقتی که رسانه ها مدام در حال تولید یک تصویر ثابت از زن ایده آل ( لاغر) هستند منطقی است که زنان دنیای معاصر تعادل قیاس همیشگی شان بهم بخورد و توجه شان معطوف به زنان رقیبی شود که مدام در حال ظریف تر شدن هستند.

وقتی که زنان بر عکس طبیعت همیشگی جفت یابی، ناظر تصویر عرضه شده از بهترین و جذاب ترین زنان به صورت وسیع باشند به خودی خود به دام این رقابت برای لاغرتر شدن قرار می گیرند و باور می کنند که پس حتماْ مردان هم زنان لاغر و ظریف را ترجیح می دهند بدون آنکه اساس طبیعی برای این توقع وجود داشته باشد.

به عبارت دیگر، زنان به دنبال رقابت با زنان دیگر است که به لحاظ روانشناسانه به خودشان می قبولانند مردان از ظریفترها خوش شان می آید. زنان در صحنه رده بندی ارزش های جذب مردان، کنجکاو نحوه ابراز وجود زنان دیگر می شوند تا بتوانند جایگاه موثر خود را در بازار جفت یابی پیدا کنند.

تحقیق جدیدتری وجود دارد که دیدگاه های نویسنده کتاب « The Evolution of Desire» آقای David Buss  مبنی بر شستشوی مغزی زنان توسط تبلیغات را پشتبانی می کند. در این بررسی نشان داده شده است که توقع زنان از زیبایی زنانه مدام تغییر می کند. مهمتر اینکه،  چقدر و چه وقت تصاویر زنان دیگر را دیده اند نیز در تاثیرگیری شان نقش دارد.

بخشی از زنان شرکت کننده در این تحقیق، که قبل از سنجش، تصویری از زنان با بدن های سایز بزرگتر دیده بودند در همه پرسی این حس را داشتند که زنان درشت اندام برای مردان می توانند جدابتر باشند. بر اساس این تحقیق، انتشار و تبلیغ اندام بزرگتر زنان در بروشورهای تبلیغی، می تواند توقعات، برداشت ها و  حتی رقابت برای هر چه لاغرتر شدن را کنترل کند.

Advertisements

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s